صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
اطلاعات

بارم بندی عربی زبان قرآن (3) پایه دوازدهم فنی حرفه ای و کاردانش سال تحصیلی 1401 – 1400

آموزشی

بارم بندی عربی زبان قرآن (3) پایه دوازدهم فنی حرفه ای و کاردانش سال تحصیلی  1401 1400

بارم بندی عربی زبان قرآن (3) نوبت اول پایه دوازدهم فنی حرفه ای و کاردانش سال تحصیلی  1401 1400

همه «درس اول» و «متن و درک مطلب درس دوم»

بارم بندی عربی زبان قرآن (3) نوبت اول پایه دوازدهم فنی حرفه ای و کاردانش سال تحصیلی 1401 1400

نوبت دوم

بارم بندی امتحان شفاهی عربی زبان قرآن (3) نوبت اول پایه دوازدهم فنی حرفه ای و کاردانش سال تحصیلی 1401 1400

میان نوبت اول و دوم

تذکّرات:

1- امتحان مستمر اول و دوم شامل دو بخش کتبی (از ۱۵ نمره) و شفاهی (از ۵ نمره) می باشد، ولی امتحان نوبت اول و دوم فقط کتبی و از 20 نمره است.

2- تلفظ درست مخارج حروف خاص زبان عربی (ث، ح، ذ، ص، ض، ط، ظ، ع، ق، غ، و دشوار است و از عهده بسیاری از دانش آموزان بر نمی آید؛ اما باید از دانش آموزان خواسته شود حتی الامکان مخارج حروف خاص عربی را درست بر زبان آورند و تمرین کنند، زیرا هدف اصلی آموزش عربی مسائل دینی است و قرائت نماز باید با تلفظ درست باشد.

3- در پاسخ به جمله های پرسشی به پاسخ کوتاه یک یا دو کلمه ای بسنده شود؛ مثلا اگر در پاسخ سؤال «إلَى أينَ تَذهَبُ؟» پاسخ دهد «إلى الفُندُق»، کاملا درست است و نیازی نیست پاسخ دهد: «أنا أذهَبُ إلى الفُندُقِ.» در بخش مکالمه، فهم سؤال نیمی از نمره را دارد؛ مثلا اگر از دانش آموزی سؤال شد: «مِن أينَ أنتَ؟» و پاسخ داد: «طهران» و درنگ کرد و نتوانست بگوید «أنا مِن طهرانَ.» در حقیقت نیمی از نمره را گرفته است. چون سؤال را فهمیده است.

4- یکی از موارد امتحانی این است که از دانش آموز بخواهیم خودش را به زبان عربی در دو دقیقه معرفی کند؛ یا اگر فعالیتی در زمینه نمایش و مکالمه در کلاس داشت می توان به عنوان نمره امتحان شفاهی از آن استفاده کرد.

5- حفظ عین مکالمات، کاری بسیار دشوار است؛ لذا از دانش آموزان نمی خواهیم عین عبارت ها را حفظ کنند. دانش آموز می تواند با ذوق و سلیقۀ خود و شرایط موجود تغییراتی در متن ایجاد کند.


chat_bubble_outline
نظرات
برای ارسال نظر، ابتدا وارد اکانت خود شوید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید.